11 augusti, 2010

Kolmården!

I helgen var vi på Kolmården och det var riktigt kul förutom att det regnade på oss mest hela tiden. Men fördelen var att det inte var så mycket folk att trängas med. Milo uppskattade att titta på djuren i alla fall lite grann. Men mest spännande var det att titta på alla linbanevagnarna som åkte runt uppe i luften.

Den största skrällen var när jag och Milo tänkte åka den lilla te-koppen som tog typ 20 sekunder och de ville att vi skulle betala 2o kr per person för det. No way! Sen måste jag säga att jag blev sjukt besviken på delfinshowen. Ni som känner mig vet att jag älskar delfiner och brukar störtgråta en sekund efter att showen början men showen var ett skämt från början till slut. Eller show och show.. det var snarare en informationföreläsning om delfiner. Var var showen liksom? Var var delfinerna som hoppade i vattnet och visade alla sina härliga trix? Bortblåsta till Markoolios dunka dunka-musik och en amatörskådis förklädd till pirat. Ja, ni fattar. Det var ingen hit.

Men i övrigt var vi nöjda. Vi bodde på Vildmarkshotellet och det fanns ett sjukt bra lekrum där Milo blev alldeles lyrisk. Till och med en barnbio fanns det. Dessutom stod det målarkritor på restaurangborden och barnen fick rita direkt på duken. Det kallar jag toppservice till en barnfamilj!

Klappar getterna lite försiktigt


Cool kille kräver en cool sovstil!

På pappas axlar har man bra utsikt. Men det räcker med ett par minuter, sen vill jag ner!










Vad finns det för roligt här uppe då?






Linbanan var kul

Stora killen fick sitta på sätet alldeles själv


Barnvänlig hotellrestaurang där man fick rita på bordet. Underbart!

Vi åker safari men jag är mest intresserad av att pilla på instrumentbrädan. Vem bryr sig om en sömnig antilop?


Inte ens den här ståtliga lejonhannen väckte Milos intresse

0 kommentarer: