01 augusti, 2011

En ny vän

Självklart "klickar" barn olika lätt med varandra precis som vi vuxna och även om Milo hitintills kommit överens med de flesta barnen vi träffat blev mötet med Tova, 3 år, alldeles speciellt. De fann varandra direkt, det sa bara klick och så var de så fina vänner och lekte och hade skoj i timmar. Det var helt underbart sött att se!

Tova är Björns barnbarn och hon och hennes familj kom till Birgitta och Björns landställe och hälsade på nu när vi var där. Jättekul att träffa dom och så himla härligt att Milo fick en lekkamrat och ny vän. De lekte riktigt fint och glatt tillsammans nästan hela tiden men ibland rök dom ihop så som bara 3-åringar kan med meningsutbyten som: 

-"jag ska gå först"
- "Nej, JAG ska gå först!"
- "Min bil"
- "Nähä, det är MIN bil!" osv osv...

Det hindrade dom dock inte från att vara vänner och bli sams igen på två röda. Vilket förvånade mig lite eftersom både Milo och Tova är två viljestarka och envisa barn. Men de blev som ler och långhalm och skulle till och med gå på toaletten tillsammans haha. De kom så bra överens att Tova kom tillbaka dagen efter för att de skulle kunna leka mer =)

Går med dockvagnen tillsammans inomhus
Och så ute på gräsmattan också

Sen var det dags för bollek



-"Kom nu Tova så går vi tillbaka upp till huset".
Milo försöker övertala en motvillig Tova som hellre vill sitta vid vattnet och titta
När man lekt tillsammans flera timmar är det skönt att vila en stund på soffan

0 kommentarer: