13 april, 2009

Första påsken

Så är ännu en sån där ”första” avklarad. En allra första upplevelse i Milos liv. Som må vara ynklig för de allra flesta men ack så stor för en förälskad förstagångsförälder som mig själv. Det är så stort att vara med om hans första leende, hans första varma vårdag eller som nu hans första påsk. Inte nog med att han upplevde sin första påsk i helgen, en annan liten milstolpe uppnåddes också… Milo fyllde sitt första kvartal! Grattis sötnos =)

Den underbart varma påskhelgen spenderades till största del utanför hemmet. Långfredagen och tillika Milos 3-månadersdag avnjöts i Enköping hos mina föräldrar. Även min mormor och morfar och min bror var där. Påskafton spenderade vi i Västerås där vi hälsade på Markus mamma, Björn, Solveig och även Markus moster Eva och Bernt som Milo träffade för första gången. Vi försökte oss på att ta ett avtryck av Milos fot, men försöket misslyckades då Milo blev jätterädd av den obehagliga leran runt foten och knep ihop tårna av bara den. Vi beslutade oss för att försöka igen när han blivit lite större. I övrigt så är allt bra med Milo, men han har varit ganska så gnällig och ledsen de senaste dagarna. Vi hoppas på att det snart går över. Våra ryggar börjar bli lite ömma av allt bärande och tröstande =)

Milos påskoutfit                              G-mormor, mormor och g-morfar


Farmor Birgitta                           Jag och Markus på promenad

0 kommentarer: