26 augusti, 2009

Milo upptäcker världen

Pang så händer det bara. Ett ny färdighet som han kan bara så där. Det går så ruskigt fort nu och man märker hur kul han tycker att det är att upptäcka. Hans senaste grej är att stå upp om man har honom i famnen. Med varsitt ben om mitt kan han stå korta stunder, lutad mot mig. Så sätter han ner rumpan och vilar lite mellan åt. Sen så brukar jag kalla honom min lilla apa, för han ska klättra överallt. Det går inte direkt att sitta och gosa lugnt med honom längre, till mitt förtret, nej det har han inte tid med. Hans armar är överallt och han kastar sig handlöst fram för att få tag i nåt föremål en bit bort. Det gäller att alltid försöka vara steget före. Han ålar sig fram och runt på golvet också en hel del. Nu har han upptäckt lådan med hans leksaker vi har under bordet och det är väldigt spännande att försöka få ut saker därifrån. Att tjuta är också himla kul. Ju högre och gällare desto bättre.



Haha, titta, jag drar ut sladden från mammas dator.
Så att hon ägnar sig åt mig istället!
Jag fick provsmaka persika och mosade ned hela ansiktet i den
Man blir trött av att upptäcka världen och då måste man vila lite

1 kommentarer:

MORMOR sa...

ÅHH vad det var längesedan vi sågs.. flera veckor så nu börjar det verkligen kännas att det händer massa med dig. man märker det på bilderna o vad mamma skriver.. Nu måste mormor träffa dig så jag får min DOS av Milo... längtar sååå. kram
mormor