07 juli, 2010

Bilbekymmer

Jag älskar verkligen att ha bil. Det är så värt den dyra bensinkostnaden, speciellt nu när vi har barn. Det är ju nästan ett måste och ännu mer när vi bor lite mindre centralt. MEN... det är INTE kul när det dyker upp oväntade problem med bilen och det 2 ggr samma vecka. Den här veckan som har varit kan inte beskrivas som annat än en otursvecka för oss.

Det började med att hela avgassystemet pajade i onsdags. Var bara att vackert pynta upp 4000 kr vilket var vår semesterkassa. Men en olycka kommer sällan ensam eller hur man nu så fint uttrycker det. I fredags gick det inte att starta bilen när jag varit på möte hos Madeleine i Älvsjö. Tändningslåset hade pajat. När bärgningsbilen äntligen kom för att köra bort vår fina bil till verkstan kändes det superkonstigt. "Var försiktig!" ville jag ropa till bärningskillen med gråten i halsen. Bärgade bilar råkar ju bara andra ut för. Men någon gång ska ju vara den första. Så nu står vi utan bil och måste betala ytterligare 3500 kr för denna reparation.

Det känns minst sagt trist. Vi får leva på vatten och bröd. Eller försöka lära Milo konster och låta honom uppträda på en cirkus. Han håller ju ändå på att klättra på våra axlar. Kan ju lika bra försöka tjäna pengar på det ;) Nej, jag skojar såklart. Måste skoja åt eländet. MÅSTE skoja!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill gå på cirkus/staffan