13 juni, 2011

Full rulle-helg del 3

I går begav vi oss hem till Staffan & min moster Keyan i Grillby utanför Enköping på en liten släktträff. Min kusin Jimmy var där, min mormor & morfar och så pappa och Sussie. Vi grillade korv och åt jordgubbar och glass, mmm. När vi kom dit regnade det men sen sprack det upp och solen sken. Blev en helt underbar dag! 

Milo var som tur var på betydligt bättre humör idag och sprang runt och lekte och charmade alla. Det fanns såå mycket roligt att titta på runt om på gården. Allt ifrån en liten väderkvarn till våra bilar och till... TRAKTORN! Wow, Staffan har en alldeles egen traktor. Det slår högt i häftighetsfaktorn i Milos värld. 

Höjdpunkten var så klart när Staffan startade den så att den brummade jättehögt. Det var läskigt tyckte Milo som höll i min hand lite avvaktande, men ändå fascinerande. Tokiga moffa hoppade upp på grävskopan som Staffan hissade upp och ned och det var ju helt galet och konstigt tyckte Milo som nästan tappade hakan. Sen sa han "När jag sto, jag köra traktorn, brumma, moffa i grävskopan" vilket kan översättas med "när jag är stor ska jag köra traktorn så att den brummar och då ska morfar sitta i grävskopan" haha. Helkul!

En gladare och piggare Milo var på sitt bästa humör

Kusin Jimmy skötte grillen och moster Keyan sällskapade

Jordgubbsmums i Sussies knä

Staffan visar traktorn.. WOW tycker Milo

Det är lite läskigt när den brummar högt

Nej men! Vad är nu detta...

... tokiga moffa åker upp och ned i grävskopan!!

Vi fick en jättefin vinkaraff i förlovningspresent från Keyan, Staffan, Jimmy och Mormor & Morfar. Stort tack! Så himla gulligt av er!

0 kommentarer: