01 juni, 2011

Utan blöja försmäktar jag på denna ö...

Okej, alla ni som inte har barn slutar läsa här, men ni andra kan få veta att jag är överlycklig för Milo har för första gången gjort nummer TVÅ på toaletten! Yay! Ni som är föräldrar fattar detta. Det är megastort! Så nu ska vi börja köra seriös potträning eller toaträning ska jag väl säga. Vi kör på den direkt så slipper vi vänja av pottan sen.

Nu när det är långhelg ska vi försöka låta honom gå utan blöja hela dagarna. Målet är att gå till dagis utan blöja på måndag. Så bara att plocka fickorna fulla med papper och våtservetter och ha en massa ombyten nära till hands.. Önska oss lycka till! :-o

2 kommentarer:

Ninni sa...

Åh vad härligt det måste kännas :D Jag har fortfarande lång väg kvar tills den dagen kommer. Nu är det härligt löst "bajs" som kommer ur rumpen på vår lille ;D

Haha härlig kommentar :D För mig känns det skönt att höra att andra har/haft det lika dant som vi faktiskt. Man kämpar med amning, nattning, gråtattacker och magknip medan andras små liv bara äter, sover och bajsar. I måndags var min första dag själv utan Yonge, han återgick till jobbet då. Dagen var fullständig kaos med gråt och amning konstant. Jag hann knappt gå på toaletten utan att han stortjöt, och som jag skrev angående igår - det fortsatte även idag! Dammsugare, napp och skumpande i vagnen över mattkanten. HELT OTROLIGT :D Jag vågar inte ta ut något i förskott ÄN, men dessa två dagar har varit guld värda

Jo jag har faktiskt funderat på lite ersättning, men jag tänkte vänta och se vad dom säger angående vikten först. Vi ska dit nu på fredag, men om vikten är rätt och Elias inte nöjd, då anser man ju att lite ersättning kan vara okej ändå för att få han mätt, nöjd och belåten innan det är dags att sova? Det ska ialla fall bli spännande att veta vikten :)

Hoppas pott träningen går galant för er och att allt är bra :)
Stor kram

alexandra mamma till tove sa...

wohoo.. hejja hejja milo.. :)

jag förstår din känsla.. tove har gjort nr 2 på pottan en gång men efter det vill hon men vågar inte göra nr 2 på pottan eller toan.. hoppas det går bättre för er..