25 november, 2009

Sleeping beauty

Det finns vissa saker jag som mamma bara inte kan låta bli. En sak är att pussa på Milo hela hela tiden. Måste vara enormt irriterande att ha en slibbig och påträngande mammamun på sig hela dagarna. En annan sak är att titta på och gärna också fota Milo när han sover. Jag vet! Det är knäppt!

Så här går det i alla fall till; när jag och Markus försiktigt smyger in i sovrummet på kvällen för att sova måste jag, innan jag kan sova, lysa på honom med min mobilkamera för att se att han sover och andas. Se hur han ligger i sängen och att allt verkar vara okej. Men det stannar ibland inte där. Ser han lite extra söt ut eller om han ligger på ett lustigt sätt, måste jag också fota honom. Och min mobilkamera är så bra för den har blixtfunktion. Så det går att ta kort i becksvart mörker. Men hela han blir ju bländad av ljuset så jag riskerar varje gång att han vaknar. Och det är ju inte så schysst. Men jag bara måste.

Här är ett axplock från mina senaste fotosessioner:

Precis så här sov jag också när jag var bebis.
På mage med uppdragna knän.
Ibland sover han på sidan.
I närheten finns alltid snuttefilten.
Undra vad han drömmer om... Mig kanske? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder - känner mig nu uppdaterad. Pussar och kramar till er alla från farfar

Jenny sa...

Vilken goding... Jag brukar också gå in till Viggo när han somnat och bara stå och titta! Skulle aldrig våga utmana ödet med en kamera dock eftersom min plutt är en riktig "prinsessan på ärten" och vaknar av att en nål trillar på golvet typ. Kram!