10 december, 2009

Bustroll av rang

Milo börjar verkligen bli busig och han har sånt temperament ibland. Han vill göra allt han inte får göra. Banka på TV:n, dra i sladdar, ta tag i vattenglas på bordet, bita på TV-dosan och våra mobiltelefoner, äta på papper, slå på lampan gjord av rispapper, banka på glasdörren in till köket osv osv. Hela dagarna går ut på att springa efter honom och kolla att han inte gör en massa sattyg. Säger man "aj aj" biter han antingen ihop tänderna i vrede och kastar sig runt på golvet och skriker som en liten drama queen, eller så bara garvar han och fortsätter. Varje gång jag blir irriterad över hans intensiva temperament så tänker jag "men herregud vem HAR han fått det här temperamentet ifrån??" för att sekunden senare förläget erkänna för mig själv "ja, just det. Det måste ju vara från mig...". Då blir han förlåten =) Nedan är några charmiga bus-bilder.

Mm, bita och flippra på mammas mobil är roligt:


Busa vid matbordet är också roligt, speciellt att spotta ut vatten ur munnen, blåsa salivbubblor och låtsashosta för att få uppmärksamhet:


Leka tittut och att gömma sig börjar bli riktigt skoj. Här i en egen-uppfunnen variant där en IKEA-kasse fick utgöra rekvisitan:



Den gamla goda klassikern "dra av mig mössan i vagnen fast jag inte får":

Och så mitt personliga favoritbus (not!) - dra av mamma glasögonen/diademet/örhängena:

1 kommentarer:

Madde sa...

Haha åh jag känner igen det där ordet bus och vad det innebär jag med måste jag inflika :-) Ibland känns allt bara hopplöst när man aldrig får ha fint hemma men man kan heller inte låta bli å tycka att det är underbart egentligen, tänk vad trist det skulle vara om det inte var någon där som drog ur allt ur lådor, skåp eller någon som skulle åt toaborsten hela tiden.. :-)