11 juli, 2011

Lek i Mulle Meck-parken

Jag har hört mycket gott om den så kallade Mulle Meck-lekparken i Järvastaden i Solna och trots att det ligger så nära oss har det inte blivit av att vi åkt dit. Men igår tog vi äntligen tag i det och det var ju en helt underbar park! Det är en temapark helt uppbyggd efter figuren Mulle Meck och parken består av mängder av små hus, rutchkanor, labyrinter, bilar och annat skoj för barn. Allt i form av skrot och verkstadsföremål. Jag tror att småbarn ända upp till 10 år har behållning av denna park. De har även sagostund mitt på dagen (som vi tyvärr missade) i parkens lilla bibliotek. Supermysigt!

Det bästa av allt är att parken är helt gratis att besöka och den är öppen året runt. Jag ger denna park hela 5 av 5 möjliga i betyg. Det blir definitivt fler besök hit!

Hus med utkikstorn

Labyrint att irra sig runt i

Bilar, små hus och massa skoj
Supersnabb rutchkana

Till och med ett kök att leka i.
Milo drar sitt strå till stacken och lagar lite mat.
Rolig snurrkarusell
Äntligen blir den populära bilen ledig och Milo får "köra"

Brum brum brrrum



Just chillin´!

1 kommentarer:

alexandra mamma till tove sa...

åh.. såna lekparker borde det finnas fler av..
jag skulle vilja ha en här i gbg..

här har de ju stängt ner den ända braiga lekplatsen för att rusta upp den hela sommaren..