13 mars, 2009

Barnvagnsrullning à la Milo

Milo och jag brukar gå på en promenadrunda med barnvagnen nästan varje dag. Milo älskar att sova i vagnen och det är skönt för mig att få luft och motion. Vi har en skön rutt som tar runt en timme att gå och då går vi ned genom Aspuddens centrum och sedan via vackra Vinterviken till Örnsberg för att slutligen komma tillbaka till Aspudden. Men nu när det är så mycket snömodd på trottoarerna är det inte direkt lätt att ta sig fram, och på vissa partier rent av livsfarligt. Tycker i alla fall jag som är en nybliven och överbeskyddande mamma. Jag håller så hårt i vagnens handtag att knogarna vitnar när jag med full koncentration försöker undanmanövrera vagnen från de mest utmanande snöpartierna. Härligt tycker Milo som märkligt nog obekymrat njuter av vagnens skumpande runt i snön.

En sak som är lustig med Milo är att han, trots att han ligger och till synes sover i vagnen, direkt känner av när miljön runt omkring förändras. Under de här två månaderna har vi hunnit med en hel del barnvagnsrullning och råkat ut för störande moment som vägbyggen, ambulanser under utryckning och till och med nedsågning av träd med motorsåg… och inte ett ljud i vagnen! Han sover så sött så sött. Men nåde mig om jag går in i en mataffär eller i ett köpcentrum. Han vaknar på direkten och låter mig mycket bestämt veta att där vill han inte befinna sig, utan det är utomhus som gäller. Och det är ju bara att lyda. Hans ord är min lag. När man är så söt som han är så får man som man vill. Dessutom är det ju faktiskt ganska hälsosamt för min plånbok…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar er!
Farfar

Anonym sa...

Han är verkligen jättegullig säger en stolt farmor