12 april, 2011

Mitt gamla dockhus

Jag är så otroligt glad över att mamma och pappa sparat mitt gamla dockhus. Pappa tog med sig det när han var barnvakt igår och vilken hit det blev! Tänk att min egen son kan leka med detta nu. Visst, det är lite slitet i kanterna för det är väldigt väl använt, men i jättefint skick ändå! Känns väldigt speciellt att åter igen sitta framför dockhuset för det väcker så många minnen. Och nu sitter min egen son här och leker med det. Härligt!

Milo låter sina legogubbar äta frukost i köket, åka moppe runt i huset och så tvättar han sängkläder i de små mini-tvättmaskinerna. Nu måste jag bara försöka hitta fina små dockor till dockhuset. Någon som har tips på vart man hittar?




1 kommentarer:

MADELEINE sa...

Köp för guds skull inte Lunbo dockorna - dyra som bara den och går lätt sönder. Vi köpte Pippi dockorna som är mycket billigare, lite större och håller kanonbra! Samma med möblerna :-) Jisses vilket stort dockhus du hade!!