18 maj, 2009

Babysim 1

Ikväll är jag en extra stolt mamma till en liten badpojke! Idag gick vi nämligen på vårt allra första babysim och det var jäääättekul! Tyckte både vi och Milo, och Milo skötte sig alldeles galant. Kursen heter "Babysim Steg 1" och syftet med den är att bebisen ska vänja sig vid vatten och ha mysigt med föräldrarna. Och det hade vi verkligen. Det var ungefär 8 bebisar i Milos ålder (+/- 1-2 månader) med föräldrar och vi var på ett ställe på Kungsholmen med en varm pool (ca 32-26 grader). Milo var på glatt humör och skrattade och log flera gånger, bl a när vi gjorde "karusellen" där man håller honom liggandes på mage längst ute på armen och drar honom snabbt runt sig i en cirkel.

Efter ungefär 10-15 min började han bli rätt trött dock, och klia sig i ögonen. Men som den sanna kämpen han är orkade han med i hela 15 min till då vi rundade av. 30 min är ju urlänge för en så liten, det är ungefär som att vi skulle stoja runt i en bassäng i 3 timmar. Man blir trött och hungrig. När passet slutade sjöng alla en sång och så simmade man in med bebisarna mot mitten så att de fick "hälsa" på varandra. Urgulligt.

Det roligaste med babysimmet är att det är på precis samma ställe där jag gick på gravidvattengympa hela hösten när jag hade Milo i magen (det var också där jag träffade Helena som då hade Rasmus i magen). Så Milo kanske kände sig extra trygg i det vattnet eftersom han guppat runt där en hel del =)
Innan vårt gravid-pass började så var det ett babysim-pass och tänk er hur 10 tjejer med magarna i vädret sitter och tittar suktandes på babysimmarna som gosade med sina små bebisar i vattnet. Då kändes det helt overkligt att man själv skulle ha en egen liten bebis att bada med och pussa på. Och så guppade vi runt tillsammans i poolen idag, det var en så otroligt härlig lyckokänsla som infann sig.

Tyvärr glömde vi helt bort att ta kort, för vi var så absorberade av hela upplevelsen. Men jag lovar att vi ska ta kort nästa gång och lägga upp. På min lilla tappra badpojke.

0 kommentarer: