31 maj, 2009

Mors Dag

Mors Dag idag! Vi var i Enköping och uppvaktade min kära mamma. Även brorsan och mormor & morfar var där och vi hade en härlig dag med helt underbart väder. Men detta är ju också första gången jag själv blev firad. Jag är ju faktiskt en MOR jag med. Det är fortfarande så stort och så omvälvande att det inte helt sjunkit in. Men jag kan säga att jag var mäkta stolt idag. För bara tanken på att jag har satt ett så underbart litet liv till världen gör att jag snudd på skulle kunna lägga mig ned och dö här och nu, och ändå känna att mitt liv varit så mycket värt. Jag har ju skapat världens underbaraste varelse! :) Som många andra har jag värderat framgång lite ensidigt förut. Jobb, karriär, prestation och pengar har varit måttet på personlig framgång. Men vad är väl det värt utan att kunna få och ge kärlek till en familj? Ingenting, verkligen ingenting. Min familj är det allra bästa och finaste jag har!

Till alla som läser detta; om du har förmånen att ännu ha din mamma i livet (och då kan du skatta dig riktigt lycklig), ge henne då en riktig bamsekram idag men viktigast av allt... låt henne veta hur värdefull hon är. Inte bara på Mors Dag utan varje dag.
Tre generationer mödrar (och så lilla Milo)

0 kommentarer: