27 maj, 2009

Föräldragruppsmöte 4

Idag skulle jag och Milo på föräldragruppsmöte igen. Temat för mötet var tänder. Passande med tanke på att hans är på gång. Tyvärr missade vi halva mötet och gissa vad anledningen till det var... vi kom inte med TVÅ bussar, för det var fullt med barnvagnar och rullatorer där det utrymmet på bussarna finns. Efter att vi missat första bussen var jag lite stressad men tänkte nästa kommer ju om 15 min... men när vi inte fick plats på den heller kändes det riktigt surt. Vad är oddsen liksom? TVÅ bussar på rad! Det var bara att börja knata de 20 min det tar till BVC. Och komma 30 min sent.

Väl på BVC upptäckte jag till min förvåning att de slagit ihop FYRA föräldragrupper. Det var KAOS i det lilla rummet med kanske 20 barn + föräldrar och inte en ledig plats nånstans. Efter 5 min gick jag ut och ammade istället så lillkillen slapp kaoset. Suck.. jaja, som tur är har jag ju flera tandläkare i familjen (på Markus sida) ifall jag undrar något. Något positivt med dagen var i alla fall att jag och 3 andra mammor i min föräldragrupp tog en promenad efter mötet lagom till himlen sprack upp och solen tittade fram. Alltid kul att träffa andra mammor med jämngamla bebisar. De flesta av bebisarna var tyvärr lite trötta efter kaoset på BVC men vi ska ses flera gånger för promenader och dyl och då ska det bli spännande att se hur Milo interagerar med dom. Han är ju betydligt mer pigg och intresserad av omgivningen nu.

Förresten... jag kommer att skriva om både positiva och negativa händelser i vårt vardagsliv. För det är ju så livet är... det går både upp och ned. Vissa dagar är underbara och vissa blir pannkaka. Livet med en så liten är underbart härligt den största delen av tiden, men ibland är det krävande också. Speciellt när man inte får plats på bussen.

0 kommentarer: