26 maj, 2009

Inne i stan och svängde

I eftermiddags var jag och Milo inne i stan och svängde runt. Första stoppet var att hälsa på gudmor Veronica i hennes klädbutik i Soukgallerian (den heter Stockholm Standard - gå dit och handla vet ja! :) Nästa stopp var Åhléns sköt/amningsrum eftersom Milo var hungrig. Det var katastrofalt. Det var ett minirum med 4 sittplatser att amma på och det var som mest över 10 föräldrar med barn där inne. Barn som skrek, barn som blev bytta på och mycket stoj och stim. Blev inte mycket ammande för vår del kan jag säga. Vilket resulterade i en hungrig och ledsen kille när det var dags för vårt tredje stopp; fikastund med min killkompis och kollega Sam. Men snäll som Sam är stod han ut med lite skrik, och sen var det dags att åka hem med lillkillen och ge honom mat.

Men först... måste tyvärr byta blöja. Hosta upp en hel 10:a för inträde på toaletten på Åhléns och sen byta bajsblöja bland 5 fjortistjejer. Såå kul. Sen så ÄNTLIGEN hemåt när kl är 17... i rusningstrafik med resten av stockholmarna... inte lätt att ta sig fram med vagn i tunnelbanan på T-centralen kan jag säga. Fick stå och vänta på hissen i över en kvart! Det var nämligen en kö av barnvagnar och rullstolsburna.

Puh, det är energikrävande att röra sig med litet barn mitt i smeten när det är som värst. Tacka vet jag lugna Aspudden :-)

0 kommentarer: