28 februari, 2010

Nycklarna till nya lägenheten!

I veckan fick vi nycklarna till vår nya lägenhet (yay!). Vi kommer ha den parallellt med vår nuvarande under mars. Själva inflyttningen gör vi om 2 veckor. Jag var där och rekade lite med Veronica i veckan och ett stort irritationsmoment var att se att säljarna hade slarvstädat. Det var grus i badkaret, beläggningar i handfatet, damm på lister och i skåp, smuts i ugnen och fläckar på golvet. Riktigt dålig stil! Nu ska vi tvinga dom att antingen själva städa om eller fixa ett städbolag som kommer och fixar i ordning på deras bekostnad. Man ska inte behöva flytta in i smuts. Så den glada känslan att se lägenheten igen förtogs lite av den bristfälliga städningen tyvärr. Men förutom städningen kändes det superkul att få gå runt i lägenheten. Här ska vi bo liksom. Så skönt med de öppna ytorna i kök och vardagsrum.

Så här rent var det i ugnen...





























Grus i badkaret.. vad mysigt!

Just nu håller snälla Staffan (min mosters sambo) på att hjälpa oss renovera ett badrum i lägenheten. Det fanns nämligen två badrum i vår lägenhet och det lilla ska vi riva helt och bygga ihop med en anslutande klädkammare, så att det blir ett enda rum. Däri ska jag ha min lilla arbetsvrå och mitt varulager. Nånstans måste jag ju få plats med det. Det kommer bli skitbra!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Shit jag missa ugnen, den va inte fräsch asså... Dåligt, dåligt!
Kramar Veronica