07 december, 2010

Första svartsjukan

Vi har haft en helt underbar helg med goda vänner som hälsat på. Först ut var Lotta, Daniel och lilla Nike och eftersom vi så sällan har möjlighet att ses allihopa var det extra roligt. Och lilla Nike som inte är så liten längre. Om en månad blir hon 1 år, gud så fort tiden går.. Hon kan ju nästan gå nu, det var jättekul att se!

Det mest överraskande var hur svartsjuk Milo blev, från första sekund de kom. Han tittade skeptiskt på Nike och gillade inte när jag var för nära henne. Då kom han fram och satte sig i mitt knä, emellan oss. Men han var ändå respektfull. Han led mer i det tysta så att säga. Fast så småningom verkade han "acceptera" henne och sprang flera gånger fram och gav henne hennes vattenflaska. Då kände han sig duktig när han fick beröm, hihi.

Vet att det här med svartsjuka, och mitt och ditt börjar komma i den här åldern, men det var så ovant att se den sidan av honom. De enda gångerna jag märkt en tendens till svartsjuka förut har varit senaste veckorna när jag hämtat på dagis. Då gillar han inte när andra barn kommer fram till mig och vill prata/leka. Så fascinerande med alla dessa olika steg/faser i utvecklingen.


Milo tittar skeptiskt på Nike, som dessutom råkar ta tag i hans vattenflaska. Aj aj då, det här bådar inte gott ;)


Näe, nu dricker hon dessutom ur vattenflaskan. Det här gillar han inte! Ser ni hans extremt besvärade min?


Sådär, nu är ordningen återställd. Milo har fått sin flaska och Nike sin. Men han är fortfarande lite besvärad av situationen.


Trots att han är lite skeptiskt till Nike låter han henne åka på hans bil. Generöst va? ;)


Otroligt söta Nike!

0 kommentarer: