08 juni, 2009

Milos dop: 2009-06-06

Så var det äntligen dags – för vår lilla kille på nästan 5 månader att döpas. En sådan viktig händelse kunde såklart inte ske på en helt vanlig dag, utan på självaste nationaldagen blev Milo döpt i Vårfrukyrkan i Enköping. Ceremonin blev precis så personlig, varm och speciell som jag hade hoppats på och Milo skötte sig otroligt exemplariskt i kyrkan. En riktig stjärna var han och jag är världens stoltaste mamma! Jag var också stolt över mig själv som lyckades läsa min del av dikten till Milo utan att börja gråta =) Och vilka fina gudföräldrar Milo har i Robert och Veronica, eller hur? Vi är så glada för att vi har förmånen att ha er som vänner och att Milo får ha er som gudföräldrar!

Efterföljande dopfest, hemma hos mamma och pappa, blev också riktigt lyckad, även om jag personligen tyckte regnet var hemskt ovälkommet. Men som tur var hade vi ju ett härligt stort tält att sitta i, med gasolvärme till och med (min pappa tänker verkligen på allt!). Oavsett regnet så tror jag att alla hade trevligt och tyckte om både sällskapet, maten och tårtan. Höjdpunkten på festen var nog Milos tipsrunda, där mamma, Lasse, Anne och Jennica imponerade stort med sin fullpott i Milokunskap!

Tack alla härliga familjemedlemmar som var med och delade denna minnesvärda dag med Milo och med oss! Och stort stort tack å Milos vägnar för alla fina doppresenter han fick!

***Fler bilder från dopet efterlyses! Snälla maila fina bilder ni tagit både under ceremonin i kyrkan och under dopfesten! Mailadress: madeleine.johansson@mail.com***






3 kommentarer:

Amie sa...

Tak för en fin dag i lördags. Det var så trevligt att träffa alla som är en del av Milos värld och såklart huvudpersonen själv :D Ha en fin vecka! BESOS Amie

Anonym sa...

Tack så jätte mkt för en toppen dag! Alla var sååå trevliga och ni hade gjort såååå fint! Super glad att jag har så fina vänner som fått ett sånt underbart barn. Noelia hälsar så mkt, mest till Gittan som är hennes nya idol! Stora kramar Veronica

Gittan o Bosse sa...

En jätte trevlig dag och det var så roligt att se alla. Mycket lättare nu att vi har ett ansikte på varandra. Vår förening är lille Milo och han var en alldeles utmärkt värd. Och Noelia var så duktig att fylla dopfunten. Tack Madde o Markus för en fint anordnad dopdag. Kram Mamma o Pappa