10 juni, 2009

Grattis Milo 5 månader!!

Idag fyller Milo FEM månader, oj oj vad stor han har blivit! Nog för att han räknas som bebis tills han är ett år, men jag tycker i alla fall han känns mer som en liten pojke nu, snarare än en bebis.

Det händer mycket framöver; om en månad ungefär kan vi börja använda sittdelen i barnvagnen (istället för ligginsatsen) och han är redan nu tillräckligt stor för att få börja äta smakportioner. På fredag blir det av har vi bestämt... då ska vi ge honom potatispuré till lunchmål. Om potatispuré faller honom i smaken så fortsätter vi sen att introducera morots- och rofruktspuré. Ska bli så kul att se om han gillar det! Stora killen...

3 kommentarer:

Carl Ludvig sa...

Grattis Milo! Nästa vecka ses vi och då kan jag lära dig lite coola grejer så att du kan impa på kompisarna i föräldragruppen. Jag är ju snart 9 månader så jag kan en hel del tricks. Potatis var det första jag fick smaka på och det föll mig inte i smaken. Men kanske är din mamma lite bättre på att laga potatispuré än min mamma...

Ses nästa vecka! Kram Carl Ludvig

Caroline sa...

Hej Madde!
Oj vad han har blivit stor, läskigt så fort tiden går, eller hur!
Ett tips; filma när ni ger Milo den första smakportionen. Det är ett minne för livet...
Ska bli så kul att ses nästa vecka!
Kram Caroline

Milos mamma sa...

Japp, ska definitivt filma! Ska bli sååå spännande att se hur han reagerar!
Ska också bli sååå kul att se dig och Carl Ludvig snart. Kram på er!