27 juni, 2009

Kaninernas budskap


Ibland undrar man om vissa gåvor och handlingar symboliserar ett speciellt budskap eller mening, på ett undermedvetet sätt. Jag tillhör den skaran som tror just att det kan vara på det sättet.

Milo har nämligen fått hela TRE gosedjur i form av kaniner, från personer helt ovetandes om att så var fallet. Det började med att jag själv köpte en blå och vitrandig kanin (till vänster på bilden), på Polarn o Pyret, till Milo när jag var gravid för att jag tyckte den var så söt. Sedan fick Milo en svart stickad kanin (till höger) av gudfar Robert och Hedda som de köpte när de reste i Vietnam. De berättade att de båda två direkt hade känt att "den ska Milo få" när de såg den. Den vita fluffiga kaninen i mitten fick Milo en kort tid därefter av min mamma och med den ville hon ge Milo ett särskilt budskap - "Hoppet är det sista som överger oss".

Till och med Milos snuttefilt är i form av en kanin (högra bilden). Den har jag dock valt medvetet. Uppenbarligen måste ju kaniner betyda något alldeles särskilt för Milo.

0 kommentarer: