17 februari, 2011

Barnshopping.se!

Jag har inte skrivit så mycket om det här på senaste tiden för jag gillar mer att skriva saker när det går att visa resultat men jag vet att det är flera som undrar hur det går för mig med mina jobbprojekt. Jag driver fortfarande Babylooba och det rullar på, men jag jobbar sedan i höstas heltid med ett aktiebolag som precis nu lanserat en stor webbportal som heter Barnshopping.se. Vi har utvecklat den under hösten och julen och äntligen är den klar. Eller i princip, det finns vissa bitar som behöver utvecklas lite till. Men den är lanserad och officiellt klar och det känns såklart underbart skönt. Att något man jobbat med så länge blir till realitet. 

Barnshopping.se kommer att bli Sveriges nya mötesplats för alla som gillar att shoppa för barn. Ingen dålig ambition va? hihi. Men vi har belägg för det. Vi kommer att publicera de senaste nyheterna på barnmarknaden, hålla i spännande tävlingar, lista barnbutiker och bloggar, och låta våra läsare utbyta sin bästa barnshoppingtips. Vi tror verkligen att denna portal behövs och kommer att bli uppskattad när fler får upp ögonen för den.

Nu jobbar vi som attan med att marknadsföra portalen och vårt varumärke och har anlitat ett känt PR-bolag som vi ska anordna ett stort barnevent med. Det kommer att bli vår releasefest och varför inte göra det stort och bara bjuda in kändiseliten och press? Ja, så tänker vi! Haha. Det kommer att bli en fest som heter duga och den kommer att gå av stapeln i maj. Riktigt kul ska det bli!

Mer om vad som händer på jobbfronten vill jag inte skriva här utan jag berättar hellre mer när vi ses personligen. Men jag kan sammanfatta det med att jag fortfarande jobbar mest hela tiden och att det är kämpigt ekonomiskt och energimässigt. Men när man brinner för något och tror på att något kan ge utdelning i framtiden så är det såklart värt varenda minut!

Nu måste ni gå in på Barnshopping.se och kolla in portalen. Kom gärna med feedback om både stort och smått! =)

1 kommentarer:

Caroline sa...

Vad kul att höra lite om hur det går med dina projekt! Jag är vekrligen imponerad! Ser fram emot att få höra lite mer detaljer när vi ses, för jag tycker att det är på tiden att vi får till en date snart även om vi just nu ligger på lite olika tidsscheman... eller ja, känns inte som att jag har något schema alls just nu. Det är mest amning, amning, amning som gäller. Jag hade faktiskt glömt hur det är med en nyfödd som bara äter och sover. Supermysigt såklart men ovant. Lycka till med marknadsföringen av portalen! Vi hörs snart! Kram Caroline