14 februari, 2011

Kärlek en dag som denna

Idag bakade jag och Milo en kärlekskaka till Markus, som vi åt efter maten. Det var en supersaftig sockerkaka med vit choklad i. Mums! 

Självklart fick mamma hederplatsen vid bordet. Dels för att det är Alla hjärtans Dag och för att man vill visa sin kärlek till dom man älskar, men mycket för att denna dag var en dag som mamma alltid uppmärksammade. Vi fick alltid kort eller sms med fina kärleksmeddelanden och pratade alltid i telefon på den här dagen. Jag blev extra påmind om detta när jag fick ett sms av min bror Tony där det stod "Massa kramar från oss "Löv jo" som mamma alltid skrev". Det knöt sig lite i magen av saknad och det gör det en dag som denna extra mycket. Men ändå är det en sån fin dag och jag blir lycklig över all den kärlek jag har haft och fortfarande har i mitt liv.


Milo kramar och pussar på mormors foto

Att min mamma gick bort i cancer alldeles för ung känns otroligt orättvist. Men när cancer drabbar barn är det rent ut sagt vidrigt. Därför vill jag berätta om min vän Madeleines brorsdotter Tindra som just nu kämpar för sitt liv efter en levertransplantation. Hon är bara 4 år och kämpar tappert mot cancern i hopp om att en dag igen kunna få leka med sin tvillingsyster. Hennes familj har fått lägga jobb och allt sånt åt sidan för att ta hand om Tindra och behöver därför all ekonomisk hjälp de kan få i den här svåra tiden. Madeleine har därför startat en insamling som går direkt till Tindras familj och de är oerhört tacksamma för alla bidrag, stora som små. Vill du ge en slant till Tindra och hennes familj så gör du det HÄR
Skänk en slant till Tindras familj som kämpar mot cancer

0 kommentarer: