27 februari, 2011

"Vet du mamma?"

Vissa saker som barn säger och gör är ju bara så söta så man nästan tappar andan. Saker som Milo gör som får mig att tappa andan lite grann är t ex när han skickar mig slängpussar eller när han väcker mig genom att stryka mig försiktigt på kinden och säga "mamma, vakna nuu". 

En annan oerhört charmig grej han börjat med är att säga på ett lillgammalt sätt "vet du mamma?" eller "vet du pappa?". Han uttalar det så här ungefär "väät do mammaaaaa?" och så tittar han på mig intensivt och koncentrerat. Första gången blev jag alldeles paff. "Eeh, näe, vadå?" och så började han berätta en liten historia. Jag minns inte vad det var nu men det är olika saker varje gång. Det kan vara att han berättar om traktorn som plogade snö utanför på morgonen eller om att han sov i våran säng på natten. Gemensamt är att han verkligen vill dela med sig av något. Han snubblar nästan fram orden för att han får så bråttom och för att han måste anstränga sig så mycket för att få fram allt i rätt ordning. Så underbart gulligt!

0 kommentarer: