25 januari, 2010

Första stegen!!

Då vi har varit sjuka i en hel evighet (och ännu inte är riktigt friska) har jag haft lite tid till att blogga. Jag har dessutom jobbat konstant och varit på inköpsmässa där jag fick avbryta inte mindre än 2 möten pga en sprucken röst. Så läget kunde varit bättre på jobbfronten måste jag säga. Men men.. nu till det som är roligt.

Jag har mitt upp i allt detta inte hunnit rapportera vilka framsteg Milo gör vad gäller att lära sig att gå. Inte nog med att han kan stå stilla i flera sekunder utan att hålla i sig i någonting, han kan dessutom ta 1-2 steg alldeles själv utan stöd! Sen sätter han sig ned eller ramlar in i någonting. Oftast ramlar han ;) Och gå med stöd (t ex med en lära-gå-vagn eller liknande) kan han göra ungefär 20 meter själv. Tänk så stolt man blir som förälder.

Det är så kul att se hans framsteg. Nu kan det inte dröja länge tills han knatar runt helt själv. Gud så skönt det ska bli att flytta så att vi får lite mer space.

Apropå att flytta, och framsteg; imorrn ska vi besöka ett presumtivt dagis (utav två) i Sollentuna, där Milo kanske ska börja till senvåren. Vi ska hälsa på och känna hur det känns. Det är viktigt att det känns bra i magen när man väljer dagis tror jag. Att magkänslan känns rätt. Usch, vad läskigt. Börja på dagis. Vad hände med min lilla bebis? Snart tar han studenten och vill inte veta av mig =(

0 kommentarer: