17 januari, 2010

Skärrad

Sitter här och är fortfarande lite skärrad. Det kunde ha hänt en läskig olycka idag med både mig och Milo. Jag tycker att vi har råkoll på Milo och alltid är det en av mig och Markus som går efter honom och kollar så att han inte ramlar eller får tag i nåt farligt. Vi har barnsäkrat hemmet så mycket vi kunnat (trodde vi iaf), ställt undan allt från blommor och inredningsprylar till ljus etc. Så att han ska kunna ta sig runt utan att man ska behöva vara orolig hela tiden. Men hans räckvidd har ökat och han är snabb som en vessla, och i köket hade vi vattenkokaren på en hylla en bra bit upp. Vi satt på golvet i köket när han plötsligt fick tag på sladden, drog i den och välte hela vattenkokaren på oss. SOM TUR var så var det bara kallt vatten i den, men vi kokar te ofta, och det hade lika gärna kunnat vara kokhett eller varmt vatten i. Jag fick vatten över hela ansiktet och på överkroppen, och Milo fick vatten på benet. Nu gick det ju som sagt bra, men jag kan inte låta bli att tänka på hur situationen kunde ha sett ut och vilka skador vi kunde ha fått. Det går verkligen inte att ha någonting farligt framme, ens i närheten av Milo. Vattenkokaren står nu på ett helt säkert ställe, och jag är väldigt väldigt tacksam för att någon där uppe var på våran sida i dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack ock lov att det gick bra man ska ha ögon i nacken när man har småbarn.
Du är jätteduktig som skriver det är roligt att läsa vad som händer Er.
Massor med kramar från G-mormor och G-morfar

Caroline, Mamma till Casper sa...

En olycka händer så lätt, skönt att det gick bra iaf. Fin blogg du har =)