21 januari, 2010

Sjuka

Usch, vad tråkigt det är att vara sjuk. Hela vår lilla familj har varit sjuka nu sedan förra veckan. Milo snorar och hostar, Markus är förkyld och hängig, och jag har idag till och med börjat tappa rösten. Vilket inte alls är bra eftersom jag ska på mässa i helgen, och försöka sälja in mitt företag. Så nu dricker jag te med honung konstant och försöker vila rösten. Men det är svårt.

Kan inte bara lite värme komma någon gång så man slipper frysa hela tiden... eftersom den här bloggen till stor del handlar om att både vi och Milo i framtiden ska kunna se tillbaka och minnas hans första tid, så måste jag skriva att denna vinter (2009/2010) har varit extremt kall och extremt snöig. Vi har haft många dagar med så mycket som minus 20 grader och det här i Stockholm där det sällan går ned under minus 10. En riktig vargavinter för att använda ett riktigt gammalt ord.

1 kommentarer:

Jenny sa...

Stora krya på er kramar till er! Hoppas att du var hyfsat frisk i helgen och att det gick bra på mässan (berätta gärna om hur det gick)!