11 januari, 2010

Så här blev hans ettårsdag

Vill börja med att tacka för alla fina gratulationer vi har fått, både här via bloggen, sms och telefon!

Milos födelsedag blev ganska så lugn. Vi hade inga besök så vi tog en liten tripp till Lekslottet på eftermiddagen så att han fick busa av sig lite. Men han blev ganska så snabbt trött så då åkte vi hem och gjorde en pannkakstårta. Det blev väl ingen jättehit kan jag besviket erkänna, men han tyckte nog det var lite spännande när vi kom in med den, hade levande ljus i och sjöng Ja må han leva! =) Utöver det så grät jag en skvätt över att inte kunna dela den här speciella dagen med mamma, och jag och Milo pratade lite med mamma via fotot. Det brukar vi göra, men idag pratade vi lite extra länge. Det är så gulligt för han brukar peka på mammas foto och när jag tar fram det och säger "det är mormor!" ler han alltid. Så vänder han på fotot som att "men var är hon då?". Jag är säker på att han känner igen henne och saknar henne massor. De hade ett speciellt band de där två, även om de fick så kort tid tillsammans.

Det blev i alla fall en trevlig dag. Och tror ni inte att Milo dagen till ära börjat stå alldeles själv och ta sina första egna steg! Jag blev så stolt så att jag grät lite till =)


Stolt mamma till en ettåring
Leker i bollhavet
Klätterkungen
Kan till och med klättra upp för trappor nu, livsfarligt!
Sen blev han trött och fick mellis hos pappa
Pratar lite med mormor och berättar hur mycket vi saknar henne

Ja må han leva! Pannkakstårtan som inte blev nån hit

0 kommentarer: