10 mars, 2010

Flyttkaos

Ja, som ni vet ska vi flytta på lördag till den nya lägenheten. Det känns väldigt skönt men stressigt. Av alla veckor på hela året så krockar flyttveckan med lanseringen av min webbshop. Jag var tvungen att skjuta upp lanseringen eftersom jag inte fick varor i tid. Samtidigt har jag också gått och blivit sjuk, och Milo har hemsk tandsprickning och är på djävulskt humör. Eller vad sägs som vredesutbrott var 5:e sekund över saker som att något ligger i vägen eller att han fysiskt slår mig och Markus? Man kan sammanfatta vår situation som JOBBIG. Sen att jag (och även till stor del Markus) har jobbat dygnet runt i 2 månader gör ju inte saken bättre. Jag känner mig sliten. Att jag behöver lugn och ro och VILA. Egentid. Tid för att sörja till exempel. Mitt i allt det här finns inget utrymme för det. Men jag tror och hoppas att när vi väl är på plats och kaoset successivt börjar lägga sig så kommer både jag och Markus att må bättre. Vila upp oss och få mer egentid.

Vill passa på att tacka Staffan som renoverat vår nya klädkammare så himla fint. Vilket toppenjobb! Och Lasse som hjälpte oss måla Milos rum. Och pappa,Tony och Veronica för all kommande flytthjälp. Vilken tur att man har lite support ibland.


Milo ska tydligen ned till matkällaren vilket är lite konstigt eftersom vi inte har någon sådan i den nya lägenheten...


Efter att två temperamentsfulla själar haft ett par jobbiga dar visade vi idag hur mycket vi faktiskt älskar varann:

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni kan "landa" snart så ni får tid för varandra.Nästa gång blir det i allafall en bastu.Staffan/Key.