14 mars, 2010

Nu är vi Sollentuna-bor!

Efter en lång och extremt intensiv vecka med flyttkaos, sena nätter med målning av rum, packning och tapetsering är vi nu ÄNTLIGEN på plats!

Tack vare grym flytthjälp av pappa, Tony och Lasse gick det snabbt undan så igår vid kl 13 kunde vi pusta ut. Nu är det ju ett litet flyttkaos här i den nya lägenheten visserligen, men det är ett kaos jag kan leva med en liten tid. Nu är vi ju på plats! Man kan andas ut liksom. Både min webbutik är på plats (vilket jag återkommer till), och vi har ett nytt hem. Och för oss är det inte vilket hem som helst. Det är ett hem med en TVÄTTMASKIN, en DISKMASKIN, en altan, ett eget rum till Milo och ett utrymme för att ha kontorsutrymme på. Självklarheter för andra kanske, men inte för oss som har varit rätt trångbodda.

När killarna höll på att flytta grejer så tog jag och Milo en solig promenad längs Edsviken som ligger bara 5 min bort från vår lägenhet. Det är verkligen hur vackert som helst där. Det var massa folk där som motionerade runt sjön, som stod och matade änder, som åkte skridskor, satt och solade på parkbänkar och ett gäng som stod och grillade korv och drack ur termosar. Så mysigt! Jag satte mig ned på en parkbänk och njöt av solen med Milo sovandes i vagnen och kände mig bara så förunnad. Att vi kunde få det så här bra. Vi har ändå letat lägenhet i snart 2 år och började nästan tappa hoppet. Sen promenerade jag tillbaka, förbi en stor byggnad med simhall, gym och relaxavdelning. Där kommer jag hänga ofta. Ska bli skönt att sätta igång igen. Orkar man inte gymma kan man sitta i ångbastun eller poolen en stund. Det ligger precis bredvid vårt lägenhetsområde! När jag gått förbi där tillbaka upp till lägenheten ställde jag vagnen med en sovande Milo i på altanen och så fick han sova klart där. Själv kunde jag packa upp kartonger i vardagsrummet och hela tiden se honom genom altandörren. Allt kändes så perfekt. Så smidigt, så praktiskt i vardagen.

Milo älskar sitt rum också förresten. Jag ska ta en bild och visa sen. Färgerna går i alla fall i en ljusgrön, ljusturkos och en mysig gul ton. Han har sin säng där, en vit byrå och en vit hylla med plats för leksaker och böcker. Så har han det som han själv gillar allra bäst; en MYSHÖRNA. En madrass på golvet med massa kuddar och gosedjur på. Ovan den kommer det sitta ett jättestort grönt löv i konstgjort material från IKEA som fungerar som en sorts sänghimmel kan man säga. Som ökar mysfaktorn. Det första Milo gjorde när han såg rummet var att kasta sig i myshörna, gosa in sig i allting och bara le och skratta. Det var underbart att se och jag blev alldeles tårögd. Att få ge honom den lyckan känns så fint.

Första kvällen och natten märkte man var lite jobbig för Milo. Vi var ju inte ”hemma” och allt var nytt och konstigt. När han äntligen somnat sov han ett par timmar för att sedan vakna och vara orolig. Jag fick sitta bredvid hans säng men så fort jag försökte smyga ut så vaknade han och vill ha mig nära. Då bar jag in honom i vårt sovrum där vi nu har en bred och stor 1,80 säng. Så nu fick vi alla tre plats utan att trängas. Milo bara lade sig ned, tittade på mig och log och pussade mig som ”tack mamma”. Sen gosade han in sig och somnade. Jättemysigt.

Så vi har det himla bra här. Vi är fortfarande väldigt slitna och tröttna både jag och Markus. Vi går runt som två zombies och försöker packa upp lådor och ta hand om Milo som är väldigt uppstressad och jobbig pga att allt är så nytt. Men ge oss en vecka så tror jag vi är som nya personer igen. Jag känner redan hur vi börjat återhämta oss för bara att vara här i den här nya miljön som är typ 100 ggr bättre än förut känns så himla positivt!

Dagen innan inflyttning. Veronica och jag tapetserar en vägg i sovrummet. Det tog sin tid men blev bra till slut!

När flyttgubbarna bar in möbler så tog jag och Milo en solig promenad vid Edsviken.

Det var lite läskigt att sova själv i eget rum i nya lägenheten första natten så halva natten sov Milo tryggt mellan mamma och pappa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i nya lägenheten den ser så fin ut och har ett mycket bra läge.
Grattis till den egna firman den kommer nog att gå bra fint upplägg.
Hälsningar G-mormor.

Lotta sa...

Vad ni har slitit! Förstår att det är jobbigt med allt samtidigt, men som du skriver så kommer det kännas jättebra när ni äntligen landat i allt. Jag ser verkligen fram emot att få komma och se hur fint ni har fått det!

Anonym sa...

Ni har skaffat er ett toppen ställe tycker jag! Ser fram emot mitt nästa besök!
Krama Milo fr mig// Veronica