17 november, 2010

Appropå stolt

Ni som följer bloggen noga vet att jag för en tid sedan visade hur fint Milo kan gå bredvid och hålla vagnen när han är ute och går med sin dagisgrupp (se bilden nedan). Jag skrev också "tänk den dagen vi kan lyckas få Milo att gå så med oss". Det har faktiskt hänt och jag är inte lite stolt ska ni veta!

Jag visste ju att det var möjligt men trodde det skulle ta lång tid innan vi kunde lyckas här hemma. Det är ju annorlunda på dagis. Där följer de med gruppen och blir inspirerad så att säga. Med mamma och pappa kan man trotsa lite mer. Och våra tidigare försök har inte gått så bra.

Men så hände det. Jag bad honom hålla i vagnen lika fint som han gör på dagis och så bara tog han tag i vagnen och gick så fint bredvid mig hela vägen ned till bilen. Han gick till och med så en bit inne i köpcentrumet vi åkte till. Ungefär 5 meter. Men sen blev lockelserna för stora och han sprang runt som en dåre innan vi fick sätta en arg och gråtandes kille i vagnen, haha. Men det är ju en annan historia. Han var SÅ duktig som gick bredvid oss så länge. Man får börja i liten skala och bygga på. Vi är dunderstolta över vår stora kille!

Ute och går med dagis - och håller fint i vagnen


Ute och går med mamma och pappa, 1,5 mån senare - och håller också fint i vagnen!

0 kommentarer: