16 november, 2010

Första kisset i pottan!

Gud, det här är så oväntat och roligt så jag vet inte vad. Vi har en tid haft en potta ståendes framme som han fått sitta på bara för att det är kul. Mest för att vänja sig vid den. Vi har också förklarat att den kan man kissa och bajsa på och brukar säga "kiss kiss" när han sitter på den. Men mer potträning än så har vi verkligen inte haft. Det kommer ju sen har jag tänkt. Skönt att inte behöva ta tag i ännu liksom.

Men så igår, när han duschat och sprang runt naken så kom det lite kiss på köksgolvet. Jag säger "oj då, kom det lite kiss" och börjar torka. Då springer han iväg till pottan och sätter sig på den. Sitter säkert 3 sekunder, reser sig upp och säger "kiss". Sen tittar vi i pottan tillsammans och mycket riktigt, där var lite kiss! Snacka om att han fick beröm!

Åh, haha. Den som inte har barn tycker nog att en sån här typ av stolthet låter helt galen, men jag lovar, man blir stolt. Duktiga lilla killen. Framför allt, STORA lilla killen!

Jag som tänkt skjuta upp det här med potträning minst ett halvår framåt, får nog tänka om. Har han redan gjort kopplingen och tycker det är kul är det ju lika bra att fortsätta prata om pottan.

0 kommentarer: