22 mars, 2011

Geni till barn?

Idag när jag kom hem sent på kvällen så bad Markus Milo att sjunga alfabetssången, precis innan han skulle sova. Jag tyckte att det var en lite VÄL utmanande uppgift så där på kvällskvisten och höll på att tappa hakan när han började sjunga "A, B, C, D, Eee, F, G, H, I, Jjjjj..." i en ramsa som vi sjungit för honom kanske 10 gånger de senaste 2 månaderna. Obs då att VI sjöng och han endast lyssnade. Han sjöng alltså HELA alfabetet, rakt upp och ned framför mina ögon!! Jag trodde att det var ett skämt eller något väl inplanerad dom sinsemellan för att chockera mig. Men nej... han är bara 2 år och sjöng hela alfabetet utantill, bara sådär! 

Jösses, han måste ju vara ett geni! Hur ska vi handskas med detta? Finns det speciella geni-skolor? Eller geni-leksaker? Detta måste undersökas vidare, och självklart måste jag försöka fånga detta på film så att ni alla kan beskåda vårt underbarn in action!


OBS! En del förstår inte en smula ironi och därför måste jag förtydliga; JO, jag är grymt imponerad av denna händelse men NEJ, jag tror inte (ännu i alla fall) att Milo är mer intelligent än någon annan 2-åring. Men det ser ju onekligen lovande ut ;)


1 kommentarer:

Madeleine sa...

Lik sin mamma ;-)