27 mars, 2011

Plask!
























Helgen var kolugn hos oss kan man säga. Eller.. så lugn som den kan vara med en aktiv 2-åring. Jag är fortfarande inte frisk utan har snarare blivit mer förskyld. En evighetslång förkylning som verkar vara bihåleinflammation. Det tar musten ur mig och jag bara önskar att få bli frisk och pigg igen. Alla säger att det ÄR så här första dagisåret/åren. Men jag verkar vara som en riktig svamp som suger åt mig varenda bakterie jag kan hitta överallt just nu. Jag är ju mer sjuk än vad Milo är. Nåja.. det viktigaste är att Milo är frisk! Då är jag nöjd och glad.

Milo och Markus var iväg på gympa igår förmiddag, men annars är det enda aktiva vi gjort gå på en liten promenad, tillsammans med pappa och Sussie. Milo ville gärna hoppa i lerpölarna och på ren rutin var jag på väg att säga nej. Vanligtvis vill han nämligen hoppa i pölar när vi går till och från bilen eller hem från förskolan och han inte har rätt kläder och vi har bråttom. Men nu stod jag där och kom på mig själv. Han hade ju ordentliga regnkläder och regntäta skor. Vi hade inte bråttom någonstans. Varför skulle han INTE få göra det? Det är ju superkul. Precis sånt som barn älskar. Han blev så glad när han fick plaska och stod och hoppade i varenda pöl han kunde hitta. Sötnosen. Det är ju sånt här som gör livet kul! Känslan av att ha vatten runt skorna, ljudet av dom slurpande plasken och att få se hur långt vattnet och leran stänker åt sidorna. Upptäckande och skapande i ett. 


 


0 kommentarer: