20 mars, 2011

Om 2 månader...

Det pågår febril nedräkning. Tankeverksamheten på det som komma skall intensifieras ju längre tid som går men i ännu högre grad när man vaknar upp och ser snö på altanen precis när man trott det blivit vår.
Vad snackar jag om? Spanien såklart! Den 13 maj bär det av. 2 hela veckor blir det. En RIKTIG semester med andra ord. Det ska bli helt underbart!

Jag har lovat Milo att vi ska hälsa på delfinerna (bilden nedan sitter på vårt kylskåp och han pratar om den ofta). Apropå delfinerna så kan jag säga att det var nog mitt livs lyckligaste ögonblick fram tills Milo föddes. Markus kan vittna om hur fullkomligt full av rus och glädje jag var (säkerligen lite frånvarande i min egen delfinbubbla) där jag satt och klappade på delfinerna. Något jag drömt om hela mitt liv. 



När Milo blir lite större ska han också få pussa på en delfin. Det tycker jag alla ska göra. Det är magiskt!

I Spanien kan man säga att jag och Markus blev riktigt kära också. Så Spanien kommer alltid ha en speciell plats i våra hjärtan. Inte nog med att man var nykär, det var dessutom i sol och värme. Och vi var där hela 2 gånger första halvåret vi var tillsammans. Markus bodde i Prag och jag i Stockholm. Även om jag var där och jobbade en hel del så var det distansförhållande och då tog vi små trippar dit istället för att ses i Prag eller Stockholm. Ja.. det var på den tiden då vi hade pengar haha. Nu känner jag mig så sjukt lyckligt lottat om jag kan åka på semester 1 gg om året. Det är extrem lyx! Himla underbart är det i alla fall. Att vi om 2 månader ska åka tillbaka till stället vi håller så kärt. Det symboliserar på något sätt vår kärlek =)



0 kommentarer: