30 mars, 2011

Tråkig mamma

Usch, vad det är jobbigt att känna sig som en tråkig mamma. Men det har jag gjort ett tag nu. Har liksom minimalt med krafter kvar efter att inte varit ordentligt frisk på flera månader och dessutom jobbat mycket uppe på det. Det har hänt ofta att jag efter middagen vid 6 (om inte tidigare) fallit handlöst ned på soffan och totalt däckat. Milo tycker INTE om det. Han vill leka. "Inte sova... leka!" säger han till mig med ledsam min och så drar han hoppfullt i mina armar och jag vill inget hellre än att rusa upp och busa och dansa med honom. Efter en stund inser han att jag inte orkar och då kryper han ibland upp och gosar lite istället. Han behöver och vill så gärna ha min närhet och uppmärksamhet. Min lilla älskling. Jag önskar att jag hade all världens energi till att leka med dig. Det är det bästa som finns!

2 kommentarer:

alexandra mamma till tove sa...

jag känner verkligen igen det du skriver.. det är jobbigt när man inte orkar men vill busa och leka med barnen..
hoppas att du orkar mer snart..

alexandra mamma till tove sa...

hahaha,, nä så långt har Tove inte kommit än.. men det kommer väll snart hihihi.. detta var nog första gången som jag kände att jag hade svårt att kontolera hennes trots.